Friday, September 9, 2011

Ketahui twitter BN or PR ?

Mari menarik minat untuk menggunakan Twitter. Seperti posting aku berkenaan Twitter @najibrazak & twitter @yunamusic , di sini terdapat satu lagi application yang dapat menarik minat anda semua untuk membuka account Twitter. Dengan adanya programmer-programmer yang berbakat tinggi di Malaysia ini, tidak perlulah negara kita membazir duit membayar berjuta-juta ringgit kepada negara asing semata-mata untuk membangunkan application facebook yang tidak seberapa untuk mempromosikan negara kita. Lebih baik negara kita membayar gaji kepada programmer-programmer tempatan yang jauh lebih hebat daripada mereka ini. Janganlah membazirkan duit rakyat kepada negara asing sedangkan banyak lagi anak tempatan yang berbakat seperti Arzumi MD

Apa yang menarik yang telah dihasilkan oleh anak muda ini? Sila click di sini


Seperti gambar di atas, apabila anda memasukkan twitter username seseorang itu, application ini akan predict samaada anda adalah BN or PR supporter. Betapa kreatifnya pemikiran anak muda ini sehingga beliau dapat membuat application ini. 

Pandangan aku, pada dasarnya flow bagi coding ini ditulis mengikut setiap apa yang di tweet oleh username tersebut dan daripada link-link yang di tweet oleh username tersebut. Dengan itu, prediction dibuat. Walaubagaimana pun, ada kemungkinan prediction yang dibuat oleh application ini tidak tepat dan kemungkinannya ia dibuat di atas dasar kreativiti tersendiri untuk menarik minat pengguna menggunakan twitter. 

Banyak lagi perkara-perkara yang menarik sekiranya anda memiliki account twitter. Dengan adanya pelbagai social networking ini, sekiranya anda bijak menggunakan social networking ini, banyak sumber maklumat yang akan anda perolehi. Tahniah kepada Arzumi MD.

Sumber diperolehi dari sini.

No comments: