Sunday, March 25, 2012

Buku Langit Vanilla oleh Wani Ardy


Orang Bodoh, Orang Belajar, Orang

Saya bodoh, sebab itu saya belajar. Semua yang saya tulis selama ini adalah untuk mengingatkan diri sendiri, bukan untuk berceramah atau membetulkan siapa-siapa. Lagipun siapa saya untuk berbuat begitu? Saya bukan orang alim, ahli falsafah, ataupun sasterawati negara. Sampai mati pun saya tetap orang bodoh yang perlu menjadi orang belajar. Hari saya berhenti menjadi dua jenis orang ini adalah hari saya menjadi orang bangga. Dan itu tidak boleh terjadi!

Tulisan di atas adalah salah satu penulisan Wani Ardy yang terkandung di dalam Langit Vanilla pada muka surat 62. Aku bukanlah seorang peminat karya-karya sastera ini. Aku juga bukanlah seorang sasterawan yang sangat memahami bahasa yang tinggi. Namun, disebabkan Wani Ardy, minat aku terhadap karya-karya seperti ini bertambah. Dalam penulisan Langit Vanilla, tajuk 'Orang Bodoh, Orang Belajar, Orang' adalah penulisan yang ringkas dan mempunyai maksud yang mendalam dan boleh dijadikan pengajaran. Banyak lagi tulisan-tulisan yang menarik terdapat di dalam Langit Vanilla. Tajuk lain yang aku minat adalah 'Tolol', 'Satu Nafsu Sial', 'Ini Jodoh, Bodoh', 'Pengemis Persahabatan', 'Balang', 'Tak Boleh', 'Sasar', dan banyak lagi. 

Aku rasa sangat berbaloi membaca Langit Vanilla. Bermula dari kulit luarnya, sehingga isi bukunya. Terima kasih Wani Ardy.



Update :

Sila klik Mesin Cahaya Masa untuk buku baru yang ditulis oleh Wani Ardy.

4 comments:

Unknown said...

nak pinjam bad

Penulis Biasa said...

hehe.. bole je.. meh dtg umah.. hehe!!

Anonymous said...

kat mana boleh beli buku ni?

Penulis Biasa said...

Addaelmo : click pads nama Wani Ardy :)