Friday, April 20, 2007

Miss my Grandparents

Date : 20-4-2007
Venue : 129, Jln Setia, Gombak Setia


Finally, dapat gak aku jumpe grandparents aku hari ni. Dah lama gila la aku tak pergi umah diorang. Mana taknya, ada je hal tiap kali nak pergi sana. Padahal dekat je dengan umah aku. Huhu. Hari ni, aku balik kerja on time. Tepat je pukul 4pm, terus aku punch card. Semangat punya pasal nak jumpe nenek dengan atuk aku. Pastu balik umah, mandi, solat, pastu tido kejap :p

Aku bertolak pergi umah nenek aku lebih kurang pukul 545pm sampai sana dalam pukul 550pm camtu la. Hehe! Tu la untungnya kampung dekat ni :P Aku sampai-sampai je umah nenek aku, tengok pintu pagar dah kunci. Huhu! Sedih tul, sebab ingat nenek aku keluar. Sebab usually mak aku akan pergi umah nenek aku every Friday lepas dia balik kerja, lepas tu aku jemput tapi today, abah aku jemput mak aku dari office, lepas tu diorang pergi mana ntah. Tu tak pergi umah nenek aku. Nenek aku pun assume takde siapa nak datang so dia pun kunci la pagar. Huhu! Nasib baik la dia sedar aku datang.

Masuk je umah nenek aku, macam-macam la kitorang bercerita. Ingat esok aku nak bawa nenek dengan atuk aku pergi umah baru makcik aku kat shah alam, tapi tak jadi lak sebab makcik aku dapat offer sambung PhD kat UiTM & UM, so sekarang ni dia tengah busy nak buat proposal untuk benda tu pastu tengah pening gak nak decide yang mana satu dia nak pilih. Alhamdulillah la sebab dapat gak dia apa yang dia nak. Huhu! So tak jadi la aku pergi. Aku pun tukar la plan nak bawa nenek dengan atuk aku pergi Putrajaya. Aku pun dah lama gila tak pergi sana. Kalau tak silap aku last time aku pergi sana masa aku form 5. Lama tu. Huh!

Aku rasa happy sangat-sangat sebab dapat habiskan masa aku dengan nenek & atuk aku hari ni. Hanya Allah je yang tahu macam mana aku rasa. Lastly, masa aku on da way nak balik umah aku balik, aku lalu depan umah someone but kereta kancil takde. Thats mean takde la tu. Huh. Takpela, nampak rumah pun jadi la :p

" Hargailah mereka yang kita sayang sementara mereka masih ada di sisi kita".

1 comment:

shahida said...

bestnye ada nenek n atuk yg rapat ngan ko.aku nih...ada nenek, tp x rapat.sedey gak..huhu..tp apapun she's the only nenek yg tinggal n i luv her.hmm..aku pun lama dah x jumpa dia..sedey gak..uwaaaaaa..