Tuesday, November 11, 2008

SPM Begin...

Hari ni bermula la peperiksaan Sijil Penilaian Menengah (SPM)... To my lovely cousin, Puteri Amira, all the best to you... Yang lain-lain pun yang amek SPM this year, all the best!

Mak Ngah & My cousin

Cakap pasal all the best ni, teringat lak kata-kata member aku tapi tak ingat siapa nama dia... Kitorang borak :

My Friend : Apa beza 'All the best' dengan 'Good luck' ??
Aku : Dua-dua pun wish untuk orang yang nak amek exam @ wish untuk orang la..
My Friend : Ok.. Apa impact between 2 ayat tu??
Aku : Sama je..
My Friend : Sebenarnya ada beza.. 'All the best' mean, kita suruh orang tu berusaha sungguh-sungguh jawab exam tu.. Kalo 'Good luck' pulak mean, kite suruh orang tu mengharapkan nasib je.. So dia nasihatkan aku, lain kali jangan wish 'Good luck' tapi cakap 'All the best'...
Aku : OooOOoo...

Since lepas dengar cerita member aku tu, aku pun dah jarang wish orang 'Good luck'...Bila fikir-fikir balik, betul gak cakap member aku ni...

Aku amek SPM kat Bukit Bintang Boys School tahun 2000..Ingat lagi masa tu paling aku risau paper Sejarah & Biology.. Alhamdulillah dua-dua paper pun credit. Jadi la, cukup-cukup makan je...Hehe!! Result pun tak la gempak mana..Tapi yang agak kecawa masa tu paper Add Math la..Budget boleh dapat at least A tapi tidak kesampaian la..uhuk2!!Takpe la, dah lepas pun..

So kepada adik-adik yang bakal @ nak amek SPM this year, 'All the best'..Tido bagi cukup..Jangan study last minutes..Doa banyak-banyak..Dah jawab takyah nak fikir dah..Tawakal je la.. Heheh!!

No comments: