Friday, November 28, 2008

Ayat-ayat cinta...


Sekian lama aku copy cite 'Ayat-ayat Cinta' ni, baru malam ni aku dapat layan..Disebabkan tak tau nak buat apa...Aku budget mesti tertido layan cite macam ni tapi bila dah layan, perhh!!memang best!!!Ayat-ayat Cinta ni la 1st love story yang betul2 banyak mengajar kita supaya insaf dalam bercinta dan berani memperjuangkan Islam dan menjadi kan diri kita sebagai model kepada agama lain untuk menarik agama lain untuk memeluk Islam...

Cerita ni bukan semata-mata mengisahkan cinta yang biasa kita tonton sebelum ni tapi cerita ini mempunyai banyak message untuk disampaikan kepada remaja masa kini...

Antara message yang dapat aku terima ialah kita perlu lah bersabar dalam menghadapi apa juga dugaan yang Allah berikan...Setiap dugaan pasti ada hikmahnya..Selain itu juga, kita perlulah membantu orang yang berada dalam kesusahan tak kira walaupun mengancam keselamatan kita sama sekali...Kita juga perlulah menghormati perempuan...kita tidak boleh berputus asa dalam mengharungi kehidupan ini...Kita perlulah sentiasa mengingati Tuhan kita...

Dan banyak gak la lagi messsage yang telah disampaikan dalam cerita ini...Lepas ni nak baca novel pulak...adik aku & my best friend (nasa) ckp novel lagi best dari movie...so aku pun tak sabar nak pinjam novel kat adik aku ni...So mayb lepas ni lambat la sket update..


3 comments:

Unknown said...

recently , laskar pelangi one of novel that got a good review and nidji sing the soundtrack song for the movie ... try ler usha gak

Mek Rose said...

bes sgt ke cite nih?
huhuhu..ari tu masa dia tayang kat tv..esoknye tu majlis sanding kat perak..so takdela nengok..tak sempat dah..bz..

tapi aku tak minat pon novel2 nih..kikikikik...

Penulis Biasa said...

nasa,
kalo ada nnt aku nak pinjam..hehe!!

ros,
best!!ko kena tgk ros...kalo nak cd aku ada..hehe!!cinta yang Islam...elok utk yg tgk bercinta tgk..hehe!!