Friday, November 28, 2008

Muhasabah diri..

Bila direnung balik, terlampau banyak dosa yang dah aku buat...Baik dengan Tuhan, ibubapa, guru, sahabat...Aku hanya mampu berdoa supaya taubat ku diterima...Bila fikir dan renung balik diri aku ni, bila dalam kesusahan baru la nak ingat Tuhan...Nape la macam tu???Kenapa?? Ya Allah, ampunkan la hambamu ini...

Sesungguhnya, sejahat mana aku, sebanyak mana kesalahan yang telah aku lakukan, bila aku susah, tetap aku berdoa kepada Tuhan...Kepada Tuhan juga la aku mengadu...tiada teman yang dapat memahami aku bila aku dalam kesusahan...Tiada teman yang sentiasa boleh menerima kita sepanjang masa...tiada teman yang sanggup mendengar rintihan hati aku melainkan Allah swt..

Aku hanya lah insan kerdil yang sering melakukan kesilapan...Manusia sememangnya sukar untuk menerima dan memaafkan seseorang jika seseorang telah melakukan kesilapan...Termasuklah diri ku ini..Kenapa???

Ya Allah, Kau berikan lah aku kekuatan untuk meneruskan hidup dengan segala ujian yang Kau berikan...Sesungguhnya aku berasa malu kepada Mu kerana sering terlupa pada Mu ya Allah...Ampunkan lah aku...

Aku berharap agar aku tidak mengulangi segala kesalahan yang telah aku lakukan sebelum ni...Amin..




3 comments:

Unknown said...

aku pon mohon maaf dari ko dan aku ampunkan segala salah silap ko ..

Mek Rose said...

semoga doa2 ko termakbul ye...
amin....

kate fandi..bertuah sape dapat ko..
dia kate ko baik..:-)

kembang kuncup la tu kene puji..:-P

Penulis Biasa said...

nasa,
aku pun sama nasa..ingatkan2 kan la aku kalo aku ada buat silap..

ros,
xde baiknye puan ros...banyak beno dosa aku dah buat...aku doakan ko dgn fendi bahagia selalu ek...nnt dapat baby buat la kenduri ek..hehe!!