Thursday, August 23, 2007

Wajarkah Suami Jadi Suri Rumah?

Lately, banyak cerita pasal nisbah laki dengan perempuan. Pasal IPTA, suami isteri, macam-macam la. Aku pun nak juga bagi my opinion. Hehe! Untuk pendapat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil boleh click sini. Aku ringkaskan pendapat beliau. Datuk lagi prefer kalau lelaki jadi suri rumah but Dr. Lo’ Lo’ Mohd. Ghazali pulak prefer perempuan suri rumah. Untuk detail click kat utusan ek.

For me, aku sokong Dr Lo' Lo' Mohd Ghazali. Memang la apa yang Datuk Shahrizat tu cakap pelajar lelaki dah makin kurang kat IPTA tapi that not mean lelaki cannot tanggung perempuan. Banyak cara lain lagi as long as lelaki tu tak putus asa. Why not Datuk Shahrizat ni buat kursus untuk lelaki yang gagal masuk IPTA ni. Sometime, kita mana boleh peredaran zaman. Allah swt memang dah tetapkan,

"Serorang lelaki perlu pergi berjihad fisabilillah tetapi wanita jika taat akan seamunye serta menunaikan tanggungjawabnya kepada Allah akan turut menerimapahala seperti pahala orang pergi berperang fisabilillah tanpa perlu mengankat senjata."

Kalau korang nak dengar pendapat orang lain, korang boleh click kat AkuBetul sebab memang aku rasa orang yang berakal takkan berfikiran macam Datuk Shahrizat ni. Ni la kalau perempuan dah jadi pemimpin. Susah jadinya. Buat kerja ikut perasaan bukan guna akal fikiran. Aku 100% tak sokong langsung pendapat beliau.

p/s: aku dah agak dah, ko mesti dah post dulu Dood..ehehe!!

No comments: