Sunday, January 29, 2012

Keputusan Anugerah Juara Lagu ke 26

Kejap lagi, aku pun tak sure pukul berapa, Anugerah Juara Lagu ke 26 (AJL) akan berlangsung di TV3. Sebanyak 12 buah lagu akan dipertandingkan pada AJL 26 ini yang terdiri daripada :

LAGU - PENYANYI (KOMPOSER/ PENULIS LIRIK)

1.  Sungai Lui - Aizat (Aizat/ Anas)
2.  Awan Nano - Hafiz (M.Nasir/ Budi Hekayat)
3.  Kisah Hati - Alyah (Manusia Putih/ Manusia Putih)
4. Kalau Berpacaran - Shohaimi Mior Hassan/Ana Raffali/Altimet (Shohaimi Mior Hassan/ Ana Raffali/ Altimet)
5.  Beribu Sesalan - Ning Baizura/Jaclyn Victor/Shila Amzah (Kevin Chin/ Tinta)
6.  Wanita Seluruh Dunia - Projek Pistol (Boy Clifford/Boy Clifford)
7.  Karma - Faizal Tahir (Audi Mok/Faizal Tahir/Audi Mok/Faizal Tahir)
8.  Kekanda Adinda - Atilia & Monoloque (Monoloque/Monoloque)
9.  Gadis Semasa - Yuna (Yuna/Yuna)
10. Penakut - Yuna (Yuna/Yuna)
11. Sedetik Lebih - Jaclin Victor (Edry Abd Halim/Edry Abd Halim)
12. Cinta Muka Buku - Najwa Latif (Najwa Latif/Ika Latif)

Last year, my predict was correct and the winner is 'Tolong Ingatkan Aku' by Ana Raffali. Ramai yang agak tak puas hati dengan kemenangan beliau sebab bagi ramai penonton, Ana Raffali not perform very well that night. Diingatkan kembali, Anugerah Juara Lagu adalah anugerah untuk lagu dan lirik BUKAN vokal. Hopefully malam ini judges akan mengadili lagu dan lirik la ye BUKAN vokal atau rupa.


Bagi AJL ke 26 malam ini nanti, setelah aku mendengar kesemua lagu yang memasuki peringkat akhir ini, aku predict lagu yang akan menjuarai AJL ke 26 ini adalah 'Beribu Sesalan' by Ning Baizura/Jaclyn Victor/Shila Amzah, composer by Kevin Chin & lyric by Tinta. Selain daripada 'Beribu Sesalan', lagu yang  mungkin akan menang juga adalah 'Penakut' by Yuna, composer & lyric by Yuna dan tidak lupa juga lagu 'Kalau Berpacaran' by Shohaimi Mior Hassan/ Ana Raffali/ Altimet, compose & lyric by Shohaimi Mior Hassan/ Ana Raffali/ Altimet. Apapun, ini semua hanyalah my prediction dan terpulanglah kepada judges untuk menilai. All the best to all finalist.


Lastly, kalau orang tanya aku, aku minat penulis lirik lagu yang mana? Aku akan jawab, minat hanya pada WNRD dan aku rasa masih belum ada penulis lirik yang berbakat besar macam beliau. 

No comments: