Sunday, October 7, 2007

Buka Puasa Lagi

Sambungan last posting, last week pun aku banyak lagi berbuka puasa kat luar dengan family & kawan-kawan. Erm, start dengan Secret Recipies. Aku rasa semua orang pun tau Secret Recipies ni so tak perlu la aku nak cerita kesedapan makanan dia. Masa ni aku berbuka dengan kak hani sempena birthday dia yang dah lepas. Huhu! Aku makan Grilled Black Paper Chicken, Kak hani lak makan Grilled BBQ Chicken. Aku pun tak tau la nak suggest korang makan apa yang best kat sini but kek yang aku rasa best Lemon Cheese Cake. Actually aku tak minat sangat Cheese kek ni tapi bila aku try this one memang best.

The next day nya pula, aku berbuka kat Dewan FELDA Jalan Semarak. For more detail, click here.Kat sini pun memang best makanan dia. Banyak choice, lepas tu masakan dia semua panas-panas. This time aku berbuka dengan office mate aku sebab ada company belanja. Thanks to Franky.

Lepas tu, lusanya pula, aku berbuka dengan family sebelah mak aku kat Sg Buloh di Restoran De'Chiengmai Thai. Memang best la makan kat sini tapi on that day, ntah apa yang tak kena dengan pekerja kat situ, boleh pulak lambat hantar makanan kitorang. Tension tul! Tapi memang best la makan kat situ. Mostly pekerja dia memang dari Thailand so kalau nak marah pun tak guna sebab diorang bukan paham pun. Nasib la masakan dia sedap. Yang paling sedap Ikan Siakap masak 3 rasa.

Esoknya pulak, aku berbuka dengan officemate lama aku kat OCE. This time lagi ramai la kalau nak compare dengan previous one. Makanan beli kat pasar kat Petaling Jaya tu je. Lepas tu makan kat bilik meeting. Hehe!

Lepas tu, semalam aku berbuka kat Restoran Ulik Mayang kat Setapak dengan Karim. Kat sini yang bestnya Nasi Dagang, Nasi Kerabu, memang best tapi semalam Nasi Dagang abes, so makan je la nasi putih. Huh! For more detail, click here.

No comments: