Sunday, November 24, 2013

Sederhana oleh Fazleena Hishamuddin


Semalam tanggal 23 November 2013, aku buat pertama kalinya menjejakkan kaki di Rumah Pena untuk event Eksotikata. Siap sesat lagi nak tiba ke Rumah Pena ni. Tapi tak mengapa kerna berbaloi. Rupanya Eksotikata ni pun baru first time. 

Aku ni bukannya penulis puisi, bukan juga buku bahkan pula penyanyi. Tapi aku cuma pengunjung gerai yang menjual buku, dan tempat yang boleh aku dengar dan melihat seni. Pandangan aku, Eksotikata ini konsepnya adalah sama seperti Pasar Boco. Jika sesiapa yang pernah mengunjungi Pasar Boco akan faham konsep Eksotikata.

Cuma apa yang aku nak tulis pasal puisi yang disampaikan oleh Fazleena Hishamuddin atau mungkin lebih dikenali dengan penulis buku Seksi Ovari. Seni itu subjektif. Mungkin kaedah penyampaian puisi oleh Fazleena Hishamuddin bertajuk Sederhana membuatkan aku semakin suka pada puisi. Isinya, melodinya, dan susunatur ayatnya membuatkan aku jatuh cinta pada puisi. 

Apapun, aku tetap berterima kasih kepada Wani Ardy sebab bermulanya muzik, tulisan diblog, dan buku Langit Vanilla beliau membuatkan aku semakin tertarik kepada seni. Terima kasih. Kat bawah ni adalah puisi Sederhana oleh Fazleena Hishamuddin. Maaf kerna kualiti video kurang memuaskan. Yang hendak didengar adalah isinya. :)


No comments: