Monday, December 22, 2008

Cukur Jambul Irfan Hadif..

Tanggal 20 Disember 2008, genap lah Irfan Hadif berusia 4 bulan 15 hari..sekejap je besar dah...alhamdulillah, dia dah tak kembung perut dah..20 Disember 2008, bersamaan hari sabtu, makcik aku iaitu mak kepada Irfan Hadif buat Majlis Cukur Jambul & Doa Selamat sempena anugerah cahaya mata yang diberi oleh Allah kepada Chu & Pak Chu aku..Alhamdulillah, berkat doa dan kesabaran, lahirlah Irfan Hadif...

Majlis bermula lebih kurang jam 12 tengahari kalau tak silap aku..Majlis dimulakan dengan ucapan oleh Chu aku..Erm..disebabkan terlalu gembira, terharu & bersyukur, Chu aku menangis masa bagi ucapan tu... Itu menunjukkan betapa sayangnya seorang ibu pada anaknya...Jadi, hargailah ibu kita semasa mereka masih hidup...Terlalu banyak jasa mereka kepada kita..

Disebabkan malam tu aku kena jaga bilik gerakan kat Bukit Antarabangsa so aku agak mengantok la..Thats why aku tak sure sangat start majlis pukul bape sebab aku tetido..Pagi tu, aku sempat tolong susun meja je sebab yang lain semua katering...

Makanan disediakan oleh Mizi Catering..Lauk yang dihidangkan rendang daging, ayam goreng, gulai nenas, ikan masin, sayur2 ulam..Cuci mulut pulak kuih sagu, buah limau & tembikai...Masakan dia boleh tahan..tapi aku takde contact number nak promote kat korang...Hehe!!

Majlis tamat lebih kurang jam 3 lebih..Alhamdulillah semua nya selamat...

p/s: Click sini untuk penjelasan maksud cukur jambul mengikut Wikipedia Bahasa Melayu.





No comments: