Sunday, December 7, 2008

Attack No 1..

This week aku spend my time dok umah je...kalo kuar pun kejap2 je jumpa member2 lama..last week nya cite, nnt aku story...This week, disebabkan umah aku still tak siap lagi, so aku la yang kena dok tunggu kat umah ni..InsyAllah, next week siap kot...Disebabkan tak tau nak buat apa dok umah, mlm tadi aku pun pinjam cd jepun kat kak suria..nasib la kak suria tak balik kampung lagi..Thanks kak...

Dia bagi aku 2 series & 2 movie..Aku baru amek semalam and 1st yang aku layan Attack No 1...skang ni aku baru layan sampai episode 5...For me, cerita ni best la untuk orang yang tengah bosan tahap cipan macam aku ni...Same as others Japanese series, scene2 yang wajib ada:

1. Semangat
2. Awek yang kawaii
3. Ada message yang baik
4. Sedih
5. Happy ending (sometime ada gak sad ending)

So kalo orang tanya aku, aku prefer tengok cerita jepun dari korea...cerita korea ni banyak yang cinta2, jiwang2..pastu cinta 3 segi, 4 segi..kekadang tu dah bole nak predict ending dia...pastu time dah tengah2 cerita, mesti slow & lembap..So thats y aku prefer jepun...

Aku harap cerita Attack No 1 no tak menghampakan aku la..hehe!!so far memang best...aku nak sambung lagi 6 cd..nanti aku cerita pasal 3 of my friend's wedding...

2 comments:

Mek Rose said...

wah...layan cite korea gak ko ye..heheh..ingat budak2 umah sewa aku dulu jek..siap beli CD lg..huhu

Penulis Biasa said...

rose,
hehe!!aku layan bile dah sangap beno je...kalo x, malas gak nak layan..